2017. november 12., vasárnap

A befalazott ajtó mögött - Coraline könyvajánló

Neil Gaiman történetével első körben a Coraline és a titkos ajtó c. bábfilmben találkoztam. Akkor még nem is tudtam, hogy ez a különleges mese egy könyv alapján készült, aztán persze alig vártam, hogy elolvashassam. Mégis csak most, hogy az Agave Könyveknél újra megjelent, jutottam el odáig, hogy belevessem magam.


Coraline családjával egy új házba költözik, ahol az egyik ajtó nem vezet sehová, mert a falba nyílik, és néhány furcsa lakó él ott, akik mind rosszul ejtik a nevét (Caroline). Ilyen például a felettük lakó bajszos öregúr, aki egy egércirkusz igazgatója.

Coraline épp a nyári szünetét tölti. Úgy tűnik, barátai nincsenek, a szülei nem érnek rá foglalkozni vele, így jobbára kedvenc játékával, a felfedezősdivel múlatja az idejét. Így végül azt is felfedezi, hogy az a sehová sem vezető ajtó mégiscsak vezet valahová. Ez a hely szinte pontosan olyan, mint ahol él, még másik anyukája és apukája is létezik, és eleinte úgy tűnik, igazán kellemes ott.

Aztán mégis jönnek a bonyodalmak, és Coraline-nak segítőjével, egy fekete macskával fel kell vennie a harcot egy gonosz és magányos lénnyel.

Az biztos, hogy izgalmakban nem szenvedünk hiányt az olvasáskor. Az érdekes karakterek, majd Coraline küzdelmei végig fenntartják a figyelmet. Nem egy tündérmeséről van szó, néha találkozhatunk félelmetes jelenetekkel, így leginkább azoknak a gyerekeknek ajánlom, akik nem ijednek meg a saját árnyékuktól, vagy ha mégis, akkor szeretnek megijedni a saját árnyékuktól. 😊

A felelősség kap nagy hangsúlyt a regényben, ami szerintem nagyon is fontos téma, és nem baj, ha a gyerekek találkoznak ezzel a témakörrel. Coraline segíteni próbált azokon, akik már nem tehettek semmit rossz helyzetük ellen. Hogy ez végül mennyire sikerült neki, az kiderül a regényből. 😊

(www.tektek.hu)



A mese a már olvasni tudó gyermekeknek ajánlott, de a meséket kedvelő idősebbek és felnőttek is nyugodtan a kezükbe vehetik. A talpraesett, bátor Coraline története mindenkinek a kedvence lehet, aki szereti a kissé borzongató, különleges regényeket. Én az elejétől a végéig imádtam. Azt pedig külön ki kell emelnem, hogy a borító zseniális, remekül tükrözi az egész történet hangulatát. 

-S.Melinda-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése