2016. június 30., csütörtök

Nemzetvédelemtől a modellszakmáig – interjú Winkler Péterrel



Winkler Péter mérnöki diplomával a zsebében a modellkedést választotta, jelenleg Los Angelesben él és dolgozik. A vele készült interjúnkat olvashatjátok. 

Katonai középiskolába jártál. Miért ezt a pályát választottad? Ha nincs a modellkedés, lehet, hogy most egy háborús övezetben szolgálsz?
Talán azért, mert mindig is érdekelt a sport, és úgy gondoltam, hogy a honvédségben bőven lesz lehetőségem sportolni. :)
Akár az is lehet, hogy most ott lennék, nem lehet tudni, mit hoz a jövő.

A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen diplomáztál. Mivel foglalkozik egy légvédelmi rakétairányító? Miért ez a szak érdekelt?
Igazából azért mentem arra a szakra, mert mindenképpen olyan diplomát szerettem volna, aminek a civil életben is hasznát tudom venni, ha esetleg szükségem lenne rá.
Nagyon jó kérdés, hogy mivel foglalkoznak, igazából még nem sikerült megfejtenem nekem sem. :)

A katonai pálya helyett végül a modellszakmában kötöttél ki. Milyen (fizikai, pszichés) képességeket szereztél a katonai tanulmányaid alatt, amelyeket itt is felhasználhatsz?
Nagyon sok fizikai képzésünk volt, amit én kifejezetten szerettem, sok csapatmunkában vettem részt, megtanultam másokat elfogadni, együtt élni, dolgozni, és ha kell, szenvedni.
Tisztelet, fegyelem, másokhoz való hozzáállás mindenképpen említésre méltó és jól hasznosítható a civil életben is. Sikerült mindig a földön maradnom még a modellszakmában is, ami sokszor nehéz, hiszen gyorsan jönnek a lehetőségek és sokszor nehéz a földön maradni. :)

Milyen volt a kezdet? Mennyi időbe telt megszoknod, hogy csak egy ,,eszköz" vagy a divattervezők és a reklámcégek számára?
Nagyon erős volt a kontraszt a honvédség után, de mivel könnyen alkalmazkodom, ezért azt mondanám, hamar sikerült megszoknom!
Ami igazán nagy kihívás, az annak az elfogadása, hogy nem mi irányítjuk ezt a játékot… Ahogyan fogalmaztál, mi csak eszközök vagyunk és 95%-ban nem rajtunk múlik a dolog.
A divat gyorsan változik, így sokszor a foglalkoztatott arcok is, aminek az elfogadása szintén nehéz egy modell számára.

Mik ennek a szakmának a pozitív és negatív oldalai? Szerinted melyek a leggyakoribb téveszmék?
Pozitívum mindenképpen az utazás, lehetőségünk van bejárni a világot, megismerni más kultúrákat, nyelvet tanulni, kiszélesíteni a látásmódunkat.
Gyakori téveszmék a modellkedésről talán, hogy az emberek azt gondolják, mi nem dolgozunk. Nem mindig egyszerű a klienseket levenni a lábukról. Az utazás is borzasztóan fárasztó, és sokszor más időzónában vagyunk, ahol ugyanúgy kell mosolyogni, mintha semmi nem történt volna! Ezeket az emberek nem látják, csak a végeredményt a magazinokban vagy a tv-ben.

Sok modell alkohol- és drogfogyasztásba menekül, hogy legyőzze a stresszt. Te hogy kerülöd el ezeket a szereket? Mennyire nagy a kísértés?
Én szerencsésnek mondhatom magamat, hiszen soha nem érdekeltek ezek a szerek. Számomra a "drog" a sport. Imádok sportolni és én ezen keresztül vezetem le a stresszt.
Kísértés bőven van a szakmában, de nagyon személytől függő, hogy ki mennyire képes ezt legyőzni, és milyen eszközei vannak a stressz feloldására.

Ez a szakma megkövetel egy bizonyos (maximális) súlyt a modellektől. A modellek mekkora hányadának vannak evési zavarai? Látsz változást ezen a téren? Jobban tért nyerhetnek a plus size modellek?
Fiúknál nem mondanám, hogy ez annyira drasztikus lenne, mint a női társainknál. Lányoknak szerintem ez sokkal nehezebb, és az elvárások is magasabbak.
Mindenképpen van változás és lesz is, de nagyon a piactól függ, hogy milyen típusú lányokat keresnek. Más típus dolgozik a franciáknál, más Ázsiában és más Amerikában. Persze az örök Classzis mindenhol sikeres. :) Azt nagyon nehéz lenne megmondani, hogy a modellek mekkora hányadának vannak evési zavarai, de én úgy látom, mindenképpen van fejlődés ebben is. Mondjuk az is igaz, hogy én Amerikában dolgozom, ami sokkal inkább kommerciális market, így a sportos alkat előnynek számít.
A plus size modellek alkalmazása Amerikában nagyon jól működik, már többel találkoztam és dolgoztam.

A katonaság az összefogásról szól (legalábbis éles helyzetben biztosan). Milyen érzés egy olyan szakmába átkerülni, ahol inkább az egyéni teljesítmény számít?
Igen, az egyéni teljesítmény számít, viszont mi ezt nem nagyon tudjuk befolyásolni. Nem rajtunk áll a döntés, a kliensek döntik el, hogy kit és miért választanak az adott munkára.

Mi a különbség (ha van) egy külföldi és egy magyarországi fotózás között?
Nincsen különbség, ha valaki profi, az otthon és külföldön is az!

A Kate Moss-szal forgatott és az Unicum számára készített reklámfilm mind színvilágában, mind dinamizmusában teljesen más. Milyen volt ezeket a filmeket forgatni? Mennyi színészi adottság szükséges egy forgatásához? Szeretnél színészettel is foglalkozni?
Nagyon jól éreztem magamat mindkét forgatáson. Így van, nagyon más volt, de alapvetően sok a hasonlóság. A reklámok technikai részének forgatása nagyon hasonlóan zajlik. Én kifejezetten szeretek reklámokat forgatni, és úgy gondolom, hogy valamilyen szinten mindenképpen szükség van színészi adottságokra ahhoz, hogy igazán élethű legyen a reklám.
Én jelenleg is tanulok színészetet itt, Los Angelesben.



Mi volt a legextrémebb munkád, amit egy fotózáson kértek? És a legviccesebb? Van olyan felkérés, amit biztos, hogy visszautasítanál?
Sok vicces dolog történt velem az elmúlt tizenkét évben, de talán az egyik legviccesebb az volt, amikor a stylist hozott egy tanga bugyit, és én azt hittem, hogy az a leányzóé lesz, de közben kiderült, hogy én fogom viselni azt a fantasztikus darabot a fotózáson. :):) Ameddig önmagamhoz hű tudok maradni, addig nem utasítok vissza semmilyen felkérést!

Van olyan fotós, akivel szívesen dolgozol együtt, mert megtalálja a legjobb beállításokat vagy akinek tetszik a stílusa?
Nincsen kifejezetten kedvenc fotósom, de sokan vannak, akikkel szívesen dolgozom, mert a legjobbat tudják kihozni belőlem.

Több országban is dolgoztál már. Melyek a kedvenceid? Van honvágyad, ha hosszabb ideig külföldön vagy? Mi hiányzik Magyarországról és mi nem?
Nagyon sok országban laktam, dolgoztam. Minden országnak megvan az előnye és a hátránya is. Imádom a finom ételeket, és szeretek új dolgokat felfedezni, más kultúrákat megismerni, ezért sem tudnám megmondani, hogy melyik a kedvenc helyem, ahol dolgoztam.
Magyarország mindenképpen a kedvenc országom. Budapest fantasztikus hely és sokszor hiányzik. Valami olyan energiája van a helynek, amit máshol még nem éreztem!

Mérnöki diplomád van. Mit gondolsz, fogsz még abban az irányban elhelyezkedni vagy marad a modellkedés, amíg lehet? Esetleg nyitnál modellügynökséget? Vagy lenne kedved a kamera túlsó oldalán állni fotósként?
Nem tudom, mit hoz az élet, de nyitott vagyok, bárhogyan is alakul. Nem hiszem, hogy fotós szeretnék lenni, de ahogyan említettem, soha nem lehet tudni, hogy mit hoz a jövő.

Mennyire tudod tartani a kapcsolatot a barátaiddal? Mi az, amit a legjobban becsülsz bennük?
A legfontosabb barátaimmal szinte napi kapcsolatban vagyok. Telefonon, skype-on beszélünk akár több órát is egy nap. :)
Számomra a legfontosabb értékek: tisztelet, hűség, őszinteség és a feltétel nélküli szeretet!

Téged is hívtak kabinpatkánynak?

Nem, soha! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése